Moneytree, s.r.o.

Matky, zavřete své mama hotely – vyděláte na tom všichni!

Věděli jste, že existují hotely, v nichž bydlí jen jediný host, který má za symbolickou částku k dispozici kuchařku, uklízečku, pradlenu i hospodyni v jedné osobě? Ne, netaháme vás za fusekli. Takové „hotely“ skutečně existují a zejména mezi mladými muži jsou velmi populární. Bohužel.

Italský nešvar dobývá českou kotlinu

Mama hotely. Kdysi byla jejich zemí zaslíbenou slunná Itálie, dnes se tento trend rozmáhá i u nás. V mama hotelu (rozuměj: s mámou či oběma rodiči) dnes bydlí každý pátý(!) Čech ve věku 25-34 let. Ale pozor, doma bydlí i 35 tisíc pětatřicátníků.

Důvody? Na prvním místě jsou finance. Mladí lidé dnes prostě nemají prostředky na vlastní bydlení a tak zůstávají doma s rodiči. Kromě financí jsou tu však i důvody psychologické. Jak vypadá typický obyvatel mama hotelu?

Nejčastěji se jedná o muže. Obvykle má stálé (a někdy překvapivě dobře placené) zaměstnání. Na matce je však určitým způsobem závislý, stejně jako na pohodlí, které mu život s mámou poskytuje.

Nezapomněla jste přestřihnout pupeční šňůru?

Kvůli příliš úzkému vztahu s matkou, která nikdy nepřestřihla pupeční šňůru (řečeno metaforicky), navazuje tento mladý muž jen obtížně vztahy s ženami. Natož aby fungoval v partnerském vztahu dvou dospělých lidí. Je spíše nesamostatný, špatně snáší změny, moc si nevěří.

Bývá přeborníkem ve věcech spojených s IT a hraním videoher. Věnuje se obskurním koníčkům jako sběr trilobitů, rekonstrukce slavných bitev v dobových kostýmech nebo čtení komiksů. V kuchyni a vaření se nevyzná. Miluje rajskou a guláš od maminky.

Jeho kulturní vkus často deformuje sledování Ordinací, Zahrad a Ulic, případně AZ-kvízu. Společně s mámou – jak jinak.

Našel si ženu? Ještě není vyhráno

Když už naváže partnerský vztah, jeho vyvolená (kterou nevyděsí věta „pořád bydlím s matkou“) musí počítat s tím, že se mužova matka bude do vztahu neustále montovat. I když se mladý pár osamostatní, stále je zaděláno na problémy. Muž zvyklý na služby mama hotelu bude totéž vyžadovat po partnerce. Ta v něm ale na rozdíl od maminky neuvidí toho malého roztomilého chlapečka, nýbrž nedospělého, rozmazleného a v lecčems neschopného… chlapečka. Jen v mužském těle.

Poznáváte se? Nebo poznáváte svého syna? Pro dobro všech zúčastněných, tohle je třeba zarazit dřív, než se z něj stane nepoužitelný mamánek!

Jak z toho ven? TOHLE funguje! A že jste to vy, hned pro vás máme jeden ověřený a velmi elegantní tip jak zařídit, aby se dospělý potomek postavil na vlastní nohy, získal vlastní bydlení, začal žít společenským životem přiměřeným jeho věku a ještě k tomu neměl hluboko do kapsy.

Zabijete hned několik much jednou ranou

Něco to ovšem bude stát.

Jde o to, že synovi (případně dceři) koupíte hezký a větší byt. (Úplně slyšíme, jak se teď prudce nadechujete a na jazyku vám vyskakují silná slova na naši adresu. V zájmu vašem i vašeho dítěte vás prosíme, dejte nám šanci to doříct a čtěte dál!)

Jestli má úspory (a on je kolikrát má, protože bydlení a život s vámi ho nic nestojí), trvejte na tom, že se prostě musí minimálně podílet na nákladech za hypotéku.

Spolubydlení – to je, oč tu běží

A kde je ten trik? Tady: náklady na byt budou platit jiní lidé.

Kromě vaší ratolesti se do bytu prostě nastěhuje víc lidí, pronajmou si jednotlivé pokoje a budou tím splácet vaši hypotéku. Váš mladý tak bude bydlet zadarmo a navíc nebude sám.

Pokud potomek studuje, může nabídnout parádní bydlení dalším studentům, kteří by jinak skončili na koleji. Pokud pracuje, ocení to kolegové, kteří do vašeho města přijeli za prací z druhého konce republiky.

Ze spolubydlící manželkou snadno a rychle

A jestli se mu na inzerát ozve žena, která hledá podnájem? Kdoví, třeba z toho bude nakonec láska jako trám. Princip ale zůstává stejný: náklady se opět rozdělí mezi dva lidi a byt se splácí jaksi „sám“ (navíc jeho hodnota bude v čase zaručeně růst).

Co z toho máte vy?

Není zač! Váš syn vám jednou taky poděkuje. A sám od sebe.

Spravovat souhlas s cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.