Moneytree, s.r.o.

Jak dobré je pojištění na zaplacení faktur?

Kdo z nás občas jednou za měsíc nezaláteří nad složenkami anebo inkasem. Komu z nás by se občas nehodili složenkové prázdniny? Banky a pojišťovny vytušili naše emoce a uvedli na trh pojistný produkt. Jak je tento produkt kvaliltní se můžete dozvědět v následujícím článku.

Banky dnes nabízejí pojištění ke ztrátě karty (klíčů, peněženky), cestovní pojištění a nyní i pojištění splácení faktur (elektřiny, plynu, nájmu). Aby klienty nalákaly, pak společně s pojišťovnami udělali „férové ceny“. Ďábel se skrývá v detailu a nejinak je tomu i těchto produktů. U  pojištění je vždy důležité se podívat na pojistné podmínky. Protože jedna věc je obchodní prodej, druhá pak vyplacení pojistného plnění.

KDY VZNIKNE POJISTNÉ KRYTÍ

Nejvíce důležité je zmínit, kdy bych měl uvažovat o pojistném plnění. To se bude lišit produkt od produktu, ale základem bude dlouhodobé pracovní neschopnost (od 30 – 60 dnů), invalidita 3. stupně anebo smrt. U ztráty zaměstnání pak počítejte s tím, že banka (pojišťovna) se i v tomto případě vymezí. Z pravidla budete muset být zaměstnáni na dobu neurčitou anebo počítejte s 3měsíční čekací lhůtou. To znamená, že k výpovědi nesmí dojít dříve, než 3 měsíce po uzavření pojistné smlouvy.

DÉLKA POKRYTÍ NÁHRAD

Maximální délku krytí nákladů je vymezeno na 12 měsíců. Což je podobné, jako u nemocenské, které stát také vykrývá maximálně 365 dnů.

VÝLUKY – POZOR NA DETAILY V POJISTNÝCH PODMÍNKÁCH

Aby produkt prošel pojistným rizikem a zároveň měl  šanci na obchodní úspěch, muselo se někde ubrat. Proto jsou v pojistných podmínkách uvedeny takové formulace jako to, že klient prohlašuje „že je zdráv“ a nesmí mít žádné předchorobí. Což v praxi znamená, že klient nesmí mít žádné nemoci, které vznikly z úrazu anebo nemoci před uzavřením pojistné smlouvy. To, že z pojištění jsou vyloučeny psychické poruchy, neurózy anebo depresívní stavy nemluvě. Zkrátka, abyste měl šanci na pojistné plnění, musíte být 100 % zdráv.

SAMOTNÉ POJISTNÉ KRYTÍ

A to je za nás třetí hřebíček do rakve těchto pojistek. Dnešní pravidelné výdaje stojí deset tisíc a ve velkých městech i více. Pojistné krytí však u těchto pojistek začíná u 2.500 a končí na horní hranici 10.000. Je možné si připlatit i vyšší pojistné krytí, ale za každé navýšení si klient připlatí.

ZÁVĚREM

Pojištění samo o sobě není špatná věc, když se vybere vhodný produkt a vhodná pojišťovna. V tomto případě nám však přijde, že tento druh pojištění není vhodný prakticky vůbec. Že lepší řešení si na nečekané výdaje vytvořit dostatečnou rezervu. U větších (delších výpadků příjmů), pak mít pečlivě spočítanou, nastavenou a pravidelně (min.1 x za 3 roky) aktualizovanou životní/rizikovou pojistku. Jak na takovou pojistku se můžete dočíst v tomto našem předchozím článku. Článek byl sepsán za přispění příspěvku Dušana Šídla, pojistného analytika společnosti Broker Trust.